Main Article Content
Abstract
This study was conducted with the aim of analyzing the effect of e-wom and perceived value on purchasing decisions at the Shopee online store for consumers in Langsa City. The study used primary data sourced from research questionnaires. The study used a sample of 96 people with data analysis methods using multiple linear regression equations, t test, F test and R2 test. The results of the study show that e-wom and perceived value have a positive and significant effect on purchasing decisions made by consumers at the Shopee online store.
Keywords: e-wom; value perception, purchase decision, Shopee
Keywords
e-wom; value perception, purchase decision, Shopee
Article Details
How to Cite
Zulkarnain, M. (2021). EFFECT OF E-WOM AND PERCEIVED VALUE ON PURCHASE DECISIONS. IHTIYATH : Jurnal Manajemen Keuangan Syariah, 5(2). https://doi.org/10.32505/ihtiyath.v5i2.3422
References
- Alma, B. (2010). Kewirausahaan. Alfabeta.
- Asanti. (2015). Pengaruh Electronic Word of Mouth dan Persepsi Nilai Terhadap Minat Beli Bowling Friut Bar di Yogyakarta. Universitas Negeri Yogyakarta.
- Ghozali, I. (2016). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 23. Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
- Jalilvand, M. R; Samiei, N. (2012). The Effect of Electronic Word of Mouth On Brand. Journal Research, 2(7).
- Kotler, Philip; Keller, K. L. (2010). Manajemen Pemasaran. Erlangga.
- Lasono, I. N. (2021). Persaingan E-Commerce Ketat, Shopee Unggul dalam jumlah Kunjungan Pelanggan. Kompas.Com. https://money.kompas.com/read/2021/10/08/145757126/persaingan-e-commerce-ketat-shopee-unggul-dalam-jumlah-kunjungan-pelanggan?page=all
- Permana, P. (2015). Analisis Pengaruh Efektivitas Iklan Dan Word Of Mouth Terhadap Brand Awareness, Dan Nilai Pelanggan Serta Dampaknya Terhadap Minat Beli Hand and body Marina. Permana, Panji, 1(2).
- Prasetyo, A; Triastity, R. (2017). Pengaruh Lingkungan Kerja Dan Kompensasi Terhadap Kinerja Pegawai Dinas Kehutanan Dan Perkebunan Kabupaten Sragen Dengan Kepuasan Kerja Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Manajemen Sumber Daya Manusia, 11.
- Saladin, D. (2011). Manajemen Pemasaran Perencanaan, Pelaksana dan Pengendalian. Linda Karya.
- Sari, N. S. M. H. J. (2017). Pengaruh Electronic Word of Mouth terhadap Keputusan Pembelian pada Toko Online Bukalapk.com. Jurnal Manajemen Magister, 03(01).
- Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan Kombinasi (Mixed Methods).
- Swastha, B. H. T. H. (2010). Manajemen Pemasaran, Analisa Perilaku Konsumen (BPFE).
- Wiryantari, A AIstri Chintya; Sukawati, T. G. R. (2016). Peran Persepsi Nilai dalam Memediasi Pengaruh Kredibilitas Celebrity Endoser pada Niat Beli Produk Kosmetik Wardah. Jurnal Manajemen Unud, 5(11).