Main Article Content

Abstract

This research aims to analyze e-banking services at Bank Syariah Indonesia, factors that affect customers using e-banking,  and the obstacles faced by customers using e-banking. The method used is qualitative descriptive, with 13 respondents. The results showed that Digital services at Bank Syariah Indonesia there are 20 services, where often used by Bank Syariah Indonesia customers are ATMs and mobile banking. Then the factors that affect customers using e-banking are quality, individual factors, social factors, and promotions, while the obstacles experienced by customers are the customer's ability about the use of technology and networks that must be appropriate for the provider.

Keywords

UsageDecision Transaction Interest e-banking

Article Details

How to Cite
Dayyan, M., Nurjanah, & Bestari, U. D. A. (2022). Analisis Keputusan Nasabah Menggunakan Layanan E-Banking Pada Bank Syariah Indonesia Di Kota Langsa. J-EBIS (Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam), 7(1), 191-206. https://doi.org/10.32505/j-ebis.v7i1.4058

References

  1. Ahmadi, Rulam. 2005. Memahami Metodologi Penelitian Kualitatif. Malang: Universitas Negeri Malang.
  2. Alma, Buchari, dan Doni Juni Priansa. 2009, Manajemen Bisnis Syariah, (Bandung: Alfabeta.
  3. Andrianto, dan M. Anang Firmansyah. 2019. “Manajemen Bank Syariah”, Surabaya: CV. Qiara Media.
  4. Antonio, M Syafi’i. 2006. Dasar- Dasar Manajemen Bank Syariah. Jakarta: Pustaka Alfabeta, Cet ke-4.
  5. Barata, Atep Adya. 2004. Dasar-Dasar Pelayanan Prima. Jakarta: PT Elex Media Komputindo, Cet. II.
  6. https://ir.bankbsi.co.id/corporate_history.html, diakses pada tanggal 29 September 2021.
  7. https://lifepal.co.id/media/e-banking/ , diakses pada tanggal 27 September 2021.
  8. https://www.bankbsi.co.id/company-information/tentang-kami , diakses pada tanggal 29 September 2021.
  9. Ifham, Ahmad. 2019. ini lho bank syariah!. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
  10. Ikatan Bankir Indonesia. 2014. Memahami Bisnis Bank Syariah. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
  11. Ismail. 2010. Manajemen Perbankan. Jakarta: Kencana Prana Media Group.
  12. Pinontoan, Wulan. 2013. Pengaruh E-Banking, Kualitas Pelayanan, Kualitas Komunikasi dan Kepercayaan terhadap Loyalitas Nasabah Pada PT. Bank Mandiri Cabang Manado”, Jurnal EMBA, Vol.1 No.4.
  13. Purwadarminto. 2006. Kamus Umum Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka.
  14. Shaleh, Abdul Rahman dan Muhib Abdul Wahab. 2004. Psikologi Suatu Pengantar Dalam Perspektif Islam, Jakarta: Kencana.
  15. Slameto. 2010. Belajar dan Faktor-faktor yang mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.
  16. Sudjana. 1996. Metode Statistika. Bandung: Tarsito.
  17. Sugiono. 2009. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta, cet ke 8.
  18. Supriyono, Maryanto. 2011. Buku Pintar Perbankan. Yogyakarta: ANDI.
  19. Tanzeh, Ahmad. 2009. Pengantar Metode Penelitian. Yogyakarta: Teras.
  20. Tjiptono, Fandy. 2004. Manajemen Jasa, (Yogyakarta: Andi, Ed. I, Cet,III.
  21. Wulandari, Dwitya Pratiwi. 2018. Faktor-Faktor Mempengaruhi Minat Nasabah Untuk Menggunakan Layanan Mobile Banking Pada PT Bank Syariah Mandiri Kantor Cabang Lubuk Pakam Sumatera Utara. Disertasi, USU.
  22. Yunita, Lidia. 2016. “Analisis Pemanfaatan Fungsi ATM Terhadap Peningkatan Pelayanan Nasabah Pada PT. BCA TBK Medan”, Jurnal Manajemen dan Informatika Pelita Nusantara, vol. 20. Nomor. 1.