Journal Description

Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika Al Qalasadi P-ISSN:2579-9185E-ISSN:2656-0852 is a peer-reviewed scholarly, open-access journal that is online published by Mathematics Education Department of IAIN Langsa.  JAQ is published twice  in a year : June and December.

All published articles of this journal are included in the indexing and abstracting coverage of:

ANNOUNCEMENT

Apr 7, 2022

The AL-QALASADI Journal of Mathematics Education team is very pleased to announce the Call for Papers 2022. We invite you to submit your paper to The AL-QALASADI. Papers submission deadlines:

Vol. 5 No. 1 June 2023, submission deadline: 15 April 2023

Vol. 5 No. 2 December 2023, submission deadline: 15 October 2023

Vol 7 No 1 (2023): JURNAL ILMIAH PENDIDIKAN MATEMATIKA AL QALASADI

Published: Jun 30, 2023

Islamic Tourism in Indonesia Context in PISA-Like Mathematics Problem

1-12 Miranda Salim Paseban, Agustiany Dumeva Putri, Liana Septy, Harisman Nizar
Read Statistic: 83

Penggunaan Geogebra untuk Meningkatkan Pemahaman Matematis Mahasiswa dalam Menentukan Arah Kiblat

13-21 Nur Azmi, Laiyina Ukhti
Read Statistic: 73

Eksplorasi Etnomatematika Konsep Transformasi Geometri Translasi pada Motif Kerajinan Manik-Manik Suku Dayak Kenyah

22-29 Haeruddin Haeruddin, Achmad Muhtadin, Muhammad Hafizh Naufal Yahya
Read Statistic: 102

Pengembangan Media Pembelajaran Apeme Cupang untuk Membuktikan Rumus Volume Kerucut

30-44 Agus Miftakus Surur, Nabila Elsa Gunawan, Adisa Eka Damayanti, Delisya Awal Fitriana, Vina Pramudya U., Muhammad Khoiril Akhyar
Read Statistic: 120

Deskripsi Kemampuan Berpikir Kreatif Matematis Siswa dalam Menyelesaikan Soal Materi Bangun Datar

45-54 Tahir Tahir, La Ode Sirad, Chairuddin Chairuddin, Marniati Marniati
Read Statistic: 56

Pengaruh Model Pembelajaran Problem Based Learning Berbantuan Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) terhadap Kemampuan Penalaran Matematis Siswa di MTs. Lab Ikip Al-Washliyah Medan

55-65 Dwi Ikasari, Firmansyah Firmansyah
Read Statistic: 48

Pengaruh Mengikuti Program Kampus Mengajar terhadap Minat Menjadi Guru Pada Mahasiswa Pendidikan Matematika Untirta

66-84 Yolita Sofiatun Nufus, Maman Fathurrohman
Read Statistic: 113

Pengaruh Model Pembelajaran Contextual Teaching and Learning ditinjau dari Gaya Belajar terhadap Kemampuan Pemahaman Konsep Matematis

Model Pembelajaran Contextual Teaching and Learning (CTL)

85-93 Rani Susanti, Vera Dewi Susanti
Read Statistic: 66

Profil Penalaran Matematis Siswa Berdasarkan Gaya Kognitif Reflektif dan Impulsif

Profil Penalaran Matematis Siswa Berdasarkan Gaya Kognitif Reflektif Dan Impulsif

94-109 Faisal Faisal, Srimuliati Srimuliati, Khairatul Ulya, Leni Damayanti
Read Statistic: 72

Penerapan Model Pembelajaran Tari Bambu dengan Media Kartu untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Matematika

110-118 Mohamad Nur Fauzi
Read Statistic: 104
View All Issues